Als Horeca Optima werden we uitgenodigd door marketing strateeg Kurt Ostyn van MEX United om hem te ondersteunen bij een nieuwe opdracht vanuit de Stad Roeselare.
Gezien de heropstart van de horeca, en de bijkomende maatregelen die hier mee gepaard gaan, is het voor menig horeca-ondernemer niet evident om “gastenbeleving, veiligheid en rendabiliteit” hand in hand te laten gaan. Vandaar nam de Stad Roeselare het uitstekend initiatief om deze super belangrijke sector binnen haar stad extra ondersteuning aan te bieden.
Zo werden o.a. uitbreiding van terrasfaciliteiten toegelaten daar waar mogelijk. Ook extra plantenbakken, als terrasafbakening, werden ter beschikking gesteld. Tevens werd de kans geboden aan elke horeca-ondernemer uit Roeselare om een afspraak te maken, bij hem/haar op de zaak, met horeca-expert Reginald Bouw van Horeca Optima en Kurt Ostyn ( MEX United). Zo kon elke uitbater gebruik maken van GRATIS advies, “tips & tricks” en aanbevelingen om zo op de best mogelijke manier een succesvolle heropstart te realiseren.
Eén van de belangrijkste tips die we meegaven bij elke bezoek was volgende: Zorg dat je maximaal en goed communiceert over de manier waarop je zorg draagt voor een veilige omgeving voor je gasten, maar benadruk tegelijk dat de kwaliteit, service en andere redenen waarom jouw gasten voordien bij jou kwamen, er nog steeds volop is. Zet uw USP’s (Unique Selling Points) in de kijker!
Tijdens onze vele advies-bezoeken hebben we, tot grote tevredenheid, heel wat creatieve en toffe ideeën gezien die werkelijk goed uitgewerkt waren en mooie resultaten gaven. Zo zien we dat een stevige gezondheidscrisis met economische gevolgen toch een zeer positieve invloed kan hebben op het creatief ondernemerschap van onze horeca. Proficiat aan alle ondernemers!
Tot slot een “dikke pluim” aan de Stad Roeselare die met deze initiatieven de horeca-zaken in haar stad extra kansen biedt om haar gasten opnieuw de “beleving” aan te bieden die m’n als gast verwacht.
Reginald
Comentários