PREMIUM

Als Horeca Optima is het steeds onze betrachting een specifieke aanpak uit te werken op maat van uw onderneming.

Naast deze aanpak hebben we ook een aantal PREMIUM-formules (Standard-packages) voor u uitgewerkt die op korte termijn kunnen uitgerold worden voor uw onderneming en dit aan budgetvriendelijke tarieven. 

Hieronder kan u ons PREMIUM-aanbod terugvinden. Voor bijkomende informatie en prijzen, neem zeker contact op!

 

ONTDEK ONZE

PREMIUM FORMULES 

Klik op de vraag die uw interesse wekt en verneem meer over de voorgestelde PREMIUM FORMULE

Premium aanbod

Wenst u meer inzicht in uw zaak? Een totaalbeeld op uw onderneming?


AUDIT : Ontdek onze audit/doorlichting methode, speciaal uitgewerkt voor horeca, waarbij u binnen de 4 weken een auditrapport ontvangt met alle vaststellingen en vooral de nodige aanbevelingen op maat van uw onderneming. Klik hier voor meer info.




Waar liggen de kansen op het vlak van klantbeleving en hospitality?


Tijdens een MYSTERY VISIT (anoniem bezoek aan uw zaak van 2 personen) zullen alle belangrijke parameters met betrekking tot “hospitality” en “verkoop door service” geanalyseerd worden. Op basis hiervan ontvangt u een volledige rapportering die we tijdens een persoonlijk gesprek in detail zullen toelichten. Aan de hand van dit rapport kan er bekeken worden in welke mate er noodzaak is aan bijkomende inspanningen om dit belangrijk segment binnen uw horeca-onderneming te optimaliseren. Klik hier en vraag bijkomende informatie en prijzen.




Hoe kan ik beter personeel aanwerven en personeelsverloop doen dalen?


De arbeidsmarkt wordt steeds krapper, waardoor het aantrekken van goed personeel steeds moeilijker is. Vandaar dat Horeca Optima een coachingpresentatie naar u als horeca-ondernemer voorziet, waarbij we alle facetten in het rekruteringsproces in detail gaan toelichten, van bij de aankondiging tot bij de eerste werkdag en vervolgens ook de opvolging, motivatie en bijsturing. Dit met als doel dat u, als horeca-ondernemer, een zeer professioneel en vooral resultaatgericht retentiebeleid kan voeren op het gebied van personeel. Meer weten? Klik hier




Hoe kan ik méér verkoop realiseren? Welke verkoopstrategie is nodig?


Na een analyse met de zaakvoerder/restaurantmanager maken we een coaching-presentatie op, 100% op maat van uw onderneming. Vervolgens coachen we tijdens een 3 uur durende coaching-sessie de persoon (zaalverantwoordelijke/hoofdkelner/restaurantverantwoodelijke) die de aansturing van zijn/haar zaalequipe moeten verzorgen. Tijdens een tweede coachingsessie van 3 uur gaan we de ganse zaalequipe coachen met
behulp van een Powerpoint-presentatie. Hierbij focussen we op de belangrijke items van “hospitality” en “betere verkoop in de bediening”. Ook klachtenbehandeling komt aan bod.
Een Mystery Visit en rapportering worden ingepland naar analogie van punt 1 uit ons PREMIUM-aanbod. Voor bijkomende informatie en/of een vrijblijvende afspraak, klik hier.




Hoe kan ik m’n personeelskosten verlagen en zo de rendabiliteit verhogen?


Binnen uw horecabedrijf is de personeelskost waarschijnlijk de hoogste kost die u heeft binnen uw bedrijf. Hier alle optimalisatie-kansen benutten zal u dus snel extra rendabiliteit bezorgen. Horeca Optima heeft een programma uitgewerkt waarbij we alle belangrijke parameters binnen het personeelsbeleid zullen evalueren. Soorten verloning, uurroosters, taakverdelingen, shift-indeling, bezettingsgraad, enz. worden in detail bekeken.
Tijdens een persoonlijke rapportering zullen alle optimalisatie-kansen op dit gebied toegelicht. De zaakvoerder kan op basis van dit rapport de nodige acties ondernemen om op korte termijn de nodige resultaten te boeken. Wenst u meer info? Klik hier




Hoe kan m'n menukaart meer rendement brengen? Hoe onderscheid ik me t.o.v. de concurrentie?


De menukaart in een horeca-bedrijf is één van de belangrijkste onderdelen binnen de onderneming met betrekking tot de noodzakelijke verkoopresultaten en in functie van de rendabiliteit en efficiëntie.
Hier de nodige aandacht aan besteden is dus geen overbodige luxe.

Horeca Optima heeft een ruime expertise in huis om u de nodige tools en aanbevelingen aan te reiken om van uw menukaart een échte “moneymaker” te maken. Hoe gaan we te werk? We analyseren de actuele menukaart, zowel qua “look and feel”, inhoudelijk als op het gebied van prijsbepaling. Vervolgens werken we een voorstel uit, 100% op maat van uw horecabedrijf, waarbij we ook menu-engineering zullen implementeren (indien dit nog niet het geval is). Op basis hiervan kan een nieuw menukaart-concept uitgewerkt en geïmplementeerd worden. Voor meer info en prijzen, klik hier




Hoe kan ik de restaurantmanager z’n team beter laten aansturen?


Hoe goed een sportteam presteert hangt veel af van hoe goed de coach z’n team aanstuurt. Dit geldt ook voor de zaalwerking binnen een horecabedrijf. Hoe gaat Horeca Optima te werk: tijdens een observatie op de werkvloer (één shift) door onze Horeca-consulent zullen alle optimalisatie-kansen in kaart worden gebracht.
Vervolgens zullen we tijdens een coaching-sessie van 3 uur de restaurantmanager onze analyse voorstellen, maar vooral heel wat tips & tricks aanreiken om zo de aansturing van zijn/haar team te kunnen verbeteren.
In onze eindrapportering geven we nodige doelstellingen mee die vervolgens door de zaakvoerder kunnen opgevolgd worden. Méér weten over deze aanpak? Contacteer ons hier




Hoe kan m'n marketingbeleid beter? Meer naamsbekendheid ?


Ook Horecabedrijven hebben nood aan een goed marketingplan om zo de nodige visibiliteit en aantrekkingskracht naar zowel bestaande als nieuwe klanten te kunnen garanderen. Horeca Optima heeft een compacte audit-methode uitgewerkt waarbij we een analyse maken van de actuele marketingstrategie, om vervolgens een rapportering voor te stellen waarin we alle mogelijke optimalisatie-kansen voorstellen met betrekking tot het marketingbeleid. Uiteraard op maat van uw onderneming en steeds binnen uw budgettaire mogelijkheden. Meer info over marketing? Contacteer ons vrijblijvend en klik hier





WAT KAN HORECA OPTIMA VOOR U VERDER BETEKENEN?!

Wenst u advies, begeleiding, coaching, training, ... op andere domeinen of wenst u een combinatie van meerdere trajecten te combineren?
Wij luisteren graag naar uw wensen en werken met plezier een voorstel uit dat 100% op maat van uw behoefte is!

© 2020 by Optima Consulting | BE0555.866.220 | Desguinlei 90/4C - 2018 Antwerpen